Tasumata arve

3 reeglit, mis vähendavad tulevikus tasumata arvete hulka

Oma eelmises inkassoettevõttes töötades nägin, kui lihtsasti müüsid kliendid oma tooteid ja teenuseid kontrollimata vastaspoole tausta ning kui hädas oldi pärast tasumata arvetega.

Ma väga loodan, et sina seda lugedes oled kohusetundlikum ning kui keegi jätab sulle arve eest tasumata, võtad sellega tegelemise kohe oma südameasjaks!

Toon siia välja 3 peamist reeglit, millest kinni pidades sa kindlasti vähendad tulevikus oma ettevõtte tasumata arvete hulka.

Reegel nr. 1 – vastaspoole taustakontroll

Enne, kui müüd oma teenust/toodet kellelegi võõrale, siis veendu vastaspoole taustas ning tema maksevõimes. Kui vastaspooleks on ettevõte, on selle ettevõtte tausta väga lihtne kontrollida. Olemas on selleks mitmeid tasuta andmebaase: https://ariregister.rik.ee/est? ; https://www.ametlikudteadaanded.ee/ ning meie vana hea ‘’Google’’ 😉

Kirjutan sellest mingi hetk eraldi postituse, kuidas hinnata oma tulevase kliendi maksevõimekust.

Reegel nr. 2 – kõik kokkulepped kirjalikult

Suusõnaline kokkulepe on samuti kokkulepe, kuid seda tõendada on praktiliselt võimatu.

Kui müüd oma teenust või toodet, annad laenu või hoopiski annad oma korteri üürile isegi oma parimale sõbrale – tee kõik kokkulepped kirjalikult! Nii kaitsed sa iseenda huve ja oma seljatagust. Sest, kui juhtub, et sulle jäädakse võlgu, siis on vaid kirjalik kokkulepe see, millega saad vajaduse korral pöörduda kohtusse. Vastasel korral, kui kirjalik kokkulepe puudub, oled oma rahadest ilma ja pead need kandma oma ettevõtte kuludesse.

Üks soovitus – kui sul vähegi õnnestub teha lepingu taha vastaspoolega eraisikukäendus ehk tema eraisikuliselt käendab, siis arve tasumata korral saad sa hoopiski pöörduda tema, kui eraisiku vastu. Sest tihti on see, et ettevõttelt ei ole midagi võtta, küll aga oleks eraisikult 😉

Reegel nr. 3 – tasumata arve korral ole järjepidev ning ära jää ootele

Kui juhtubki nii, et klient jääb sulle võlgu – ole oma rahade kättesaamisega võimalikult tülikas ja järjepidev. Ma täiesti mõistan, et see on ebamugav ja ebameeldiv tegevus, kuid see on sinu saamata jäänud raha! Sina tegid selle nimel tööd, et seda teenust või toodet pakkuda, siis miks sa peaksid oma töö ja vaeva eest jääma tasustamata!

Tasub meeles pidada seda, et üldjuhul maksavad oma arved kiiremini ära need, kellega ollakse võimalikult tülikas 😉 Ehk, mida rohkem sa ennast meelde tuletad, ennast pildis hoiad ja nn närvidele käid arve maksmisega, seda suurem võimalus on sul oma rahad ikkagi kätte saada.

Mõtlesin, et teen selle reegli kohta taas eraldi postituse.
Jagan soovitusi ja nõuandeid, mida oleks tasumata arve korral mõistlik arvesse võtta, mida on sul õigus nõuda, kui palju sul on lisaks veel õigus nõuda, kuhu pöörduda oma õiguste kaitseks ja millal tasub pöörduda.

Olge tublid ning eelkõige oleme oma müüki tehes teadlikumad kellele müüme ja mis tingimustel 😊